Онзи ден минах покрай ФМИ и понеже отдавна се канех, снимах ремонтираната сграда. Всъщност, ремонтира се само сградата на Математическия факултет, не и на Физическия. Повече от година го гледам този ремонт всяка сутрин и следобед, на път и обратно от работа. Става прекрасно отвън:

FMI_1  Физико-математически факултет 2  Физико-математически факултет 3

Много ми беше драго да гледам напредъка на ремонта. Освен че е боядисана цялата сграда, оправен е покривът и е сменена дограмата навсякъде, са засадени много цветя, сложени са пейки и рампа за заключване на колела и в момента се правят няколко алеи. Само не ми хареса, че по съществуващите асфалтови алеи има паркирани коли. Също така и отзад не са забравили да посадят цветя – вижда се на последната снимка, въпреки че там рядко минават хора.

Влизах и отвътре да разгледам. Засега поне на първия и втория етаж аудиториите отвътре не са ремонтирани, но брат ми ми каза, че са ремонтирали по-малките учебни стаи в мазето и на тавана, освен това имат компютърни зали, където си казваш факултетния номер и можеш да ползваш компютрите. Вярно, че в днешно време доста хора имат компютри и Интернет вкъщи, но е абсолютно задължително и университетът да предоставя тази възможност.

Беше ми неудобно да питам разхождащите се по коридорите хора кой дава парите за ремонта. От проф. Станилов, който преди преподаваше в катедрата по геометрия, а сега е пенсиониран, разбрах, че парите ги било дало Американското посолство. Колегите в посолството обаче казаха, че това не било вярно. Нямам представа и за колко пари става въпрос, но сигурно за доста, защото сградата е бая голяма. Който и да е дал парите, мога да кажа само едно – браво! Въобще хората си имат и прекрасен сайт, който постоянно се ъпдейтва и върши истинска работа на студентите. Като го сравня със сайта на ЮФ, гордо рекламиран на таблото до канцеларията на ЮФ в Ректората и направо ми става смешно.

